Çerez Örnek

Makine Programı


Makine Bölüm Hakkında

 

Misyonumuz

Yurttaşlık sorumluluğu ve toplumsal gelişmeye katkı yapmayı ön planda tutarak nitelikli eğitim sunarak temel ve gelişen alanlarda araştırmalar yaparak bilime ve teknolojik gelişmeye katkıda bulunup ülkemiz için öncelikli alanlarda çalışmalar yaparak endüstrinin gelişimine yardımcı olmaktır. Temel bilimlere hâkim, mesleğinin uygulamalarında etkin olarak yer alabilen, araştırmacı, katılımcı, paylaşımcı, mesleki etik değerlere sahip makine teknikerleri yetiştirmektir.

Vizyonumuz

Mesleki gelişme için gerekli alt-yapıya sahip, yaşam boyu öğrenme gerekliliğini kavramış, mesleğinin etik sorumlulukları, evrensel ve toplumsal etkileri hakkında bilinçli, çağın sorunlarına duyarlı makine teknikerleri yetiştirmektir.

Uluslararası düzeyde güncel araştırma yapan, mezunları prestijli kuruluşlar tarafından tercih edilen, üniversite hedeflerine uygun yüksek kalitede ulusal ve uluslararası araştırma projeleri üretebilen, toplumda imajı yüksek bir program olmaktır.

 

Programın Tanımı

2002 yılında gerçekleşen MEB-YÖK işbirliği çerçevesinde sınavsız geçiş protokolü ile Makina Programı’nın ikinci öğretimi açılmıştır. Makina Programı, 2007 yılına kadar Aliağa Çok Programlı Lisesi’nde faaliyetlerini sürdürmüştür. Bu süre içerisinde okulumuzun fiziksel koşullarını ve altyapı olanaklarını iyileştirme çabalarımız devam etmiştir. Aliağa Belediyesi tarafından 2004 yılında meslek yüksekokuluna devredilen terminal binası bölge sanayicilerinden sağlanan kaynaklarla restore edilerek 12.12.2007 tarihinde Bergama Meslek Yüksekokulu’nun Aliağa Yerleşkesi olarak hizmete girmiştir. Aliağa Yerleşkesi’nde ikinci öğretim programı mevcut olan Makina Programı’nın 2007-2008 eğitim-öğretim yılında örgün öğretim programı da başlamıştır. 2014-2015 Eğitim-öğretim yılından itibaren de YÖK’ün almış olduğu karar ile Aliağa Meslek Yüksekokulu adı altında faaliyetlerine devam edecektir. 2020-2021 öğretim yılından itibaren İkinci öğretim programı öğrenci alımı durdurulmuştur.

 

Program Profili

Makina Programında iki yıl süreli ön lisans eğitimi verilmektedir. Bu programdan mezun olan öğrenciler “Makina Teknikeri” ünvanı almaktadırlar. Bu programda; makina eğitimine ait teorik ve pratik bilgilere sahip, günün değişen koşullarına uygun yeni teknolojileri takip eden, bilgisayar destekli çizim ve tasarım yapabilen, nümerik kontrollü tezgâhlar için program hazırlayabilen, imalat işlemleri yapıp, takım tezgâhları kullanabilen, hidrolik-pnömatik kontrol sistemleri ile uygulama yapabilen, kalite güvence sistemi ve standartlarını bilen, ölçme ve kontrol aletlerini kullanabilen, sanayide mühendis ile teknisyen arasındaki görevi yürütecek teknik eleman yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Bununla birlikte programımızda; bölgesel, ulusal ve evrensel gereksinimleri karşılamak amacıyla öğrenciyi merkeze alarak temel değerlerine bağlı, mesleki ve kültürel olarak donanımlı, değişime açık, bilimsel düşünceyi yaşam biçimi olarak benimsemiş bireyler yetiştirmek amaçlamaktadır.

Programın Hedefi

Ulusal ve uluslararası düzeyde niteliklere sahip teknikerler yetiştiren, sektörle iş birliği içinde olan, sürekli iyileştirme ve kalite süreçlerini işleten bir program olmak.

Eğitim Uygulama Alanı ve Program Olanakları

Programımızda dersler üç kadrolu öğretim görevlisi, ihtiyaç dahilinde merkez kampüs ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarından görevlendirilen öğretim görevlileri tarafından verilmektedir. Programımız bünyesinde bir adet makine atölyesi, bir adet kaynak atölyesi, bir adet teknik resim sınıfı ve bir adet bilgisayar destekli çizim sınıfı bulunmaktadır.

 

Mezunların İstihdam Profilleri:

Kamu kurum ve kuruluşlarına ait makine atelye ve işletmelerinde,

- Fabrikaların makine bakım ve üretim atelye ve laboratuvarlarında ,

- Makine taahhüt işi yapan firmalarda,

- Makine proje bürolarında,

-Üniversitelere bağlı yapı işleri teknik daire başkanlıklarında ,

- Hava meydanlarında,

- Deniz liman işletmelerinde,

- Büyük gemilerde,

- Büyük otellerin teknik işletme birimlerinde çalışmaktadırlar.

Program Çıktıları:

  1. Kişisel gelişim, mesleki ahlak, milli ve toplumsal bilinç için gerekli uygulamalı bilgilere sahip olur.
  2. Temel ve ileri düzey talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilir, tezgâhlarını kullanma bilgisine sahip olur.
  3. Endüstriyel malzemelerin genel özellik ve kullanım alanlarını bilir, seçimini yapabilir.
  4. Makine tasarımı konusunda temel tasarım ve mühendislik bilgilerine sahip olur.
  5. Kaynak makinalarını kullanarak üretim yapabilir.
  6. Makine alanında ölçü ve kontrol aletleri ile gereksinim duyduğu ölçme, imalat kontrol, kalite kontrol ve iyileştirme işlemlerini yapabilir.
  7. Makine parçalarının bilgisayarla tasarımını yapabilir, Bilgisayar destekli üretim yapabilir ve bilgisayar denetimli tezgâh için programını oluşturabilir.
  8. 2B ve 3B Bilgisayar destekli çizim yapabilir. Bilgisayar destekli analiz yapabilir.
  9. Hidrolik-pnömatik sistemlerde kullanılan malzemeleri ve sembollerini bilir, hidrolik-pnömatik devre tasarımı yapabilir.
  10. Temel fen bilimi ilkelerini makine alanında uygulayabilir, katı, sıvı ve gaz mekaniğini, hareket ve güç iletimi, dayanım hesaplarını yapabilir.
  11. Kalite yönetim süreçlerini ve iş sağlığı ve güvenlik şartlarının iyileştirilmesi için gerekli sistemli çalışmaları bilir.
  12. Kişisel ve mesleki gelişimi için güncel uygulamaları takip eder ve etkin bir şekilde kullanır.
  13. Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  14. Mesleği ile ilgili disiplinler arası alanlarda analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisi sunabilme becerisine sahiptir.
  15. Enerji dönüşüm ilkeleri ve mekanik yapıları öğrenerek; Bakım, onarım ve model ürün uygulama becerilerine sahiptir.
  16. Kişisel ve mesleki gelişimini gösterir çıktılarının uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  17. Mesleği ile ilgili güncel yerli ve yabancı çalışmaları takip ederek özgün ve faydalı düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  18. Mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  19. Kişisel ve mesleki gelişimi ile yurt dışında sektörel alanda meslektaşları ile işbirliği yapar.

 


Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ